Obszary działania

Wymagania Systemu Zarządzania Jakością, Ochroną Środowiska, Bezpieczeństwem i Higieną Pracy – QHSE w PGNiG SA realizujemy m.in. poprzez:

  • zarządzanie procesami i zarządzanie ryzykiem ;
  • ocenę zgodności prowadzonych działań z obowiązującymi wymaganiami;
  • wyznaczanie celów doskonalących system zarządzania w obszarze jakości, środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • jakość wykonywanej pracy na wszystkich szczeblach organizacji;
  • ciągłe zapewnianie wysokiej jakości oferowanych produktów i usług, pozwalającej zwiększyć satysfakcję klienta;
  • nadzór nad prowadzonymi działaniami w zakresie QHSE;
  • zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko poprzez efektywne zarządzanie aspektami  środowiskowymi;
  • zmniejszenie do minimum możliwości wystąpienia awarii;
  • identyfikację zagrożeń oraz ocenę ryzyka zawodowego i miejscowego;
  • analizę bezpieczeństwa pracy wykonywanej na polecenie/zezwolenie;
  • stosowanie systemu zabezpieczania i oznakowania elementów maszyn, urządzeń i instalacji przed ich przypadkowym włączeniem (blokady oraz etykiety LOTO);
  • monitorowanie i pomiary wskaźników QHSE;
  • określenie zasad bezpiecznego wykonywania prac dla Wykonawców PGNiG SA;
  • podnoszenie świadomości wśród pracowników oraz wśród pracowników firm współpracujących z PGNiG SA m.in. poprzez prowadzenie cyklicznych szkoleń;
  • budowanie kultury bezpieczeństwa, zapobieganie wypadkom oraz ograniczanie strat
  • za pomocą motywacyjnego Programu Poprawy Świadomości i Zachowań;

System Zarządzania QHSE PGNiG SA poddawany jest systematycznej ocenie w postaci przeprowadzanych audytów wewnętrznych, przeglądów spełnienia wymagań prawnych i wewnętrznych oraz realizacji działań korygujących. Powyższe działania przyczyniają się do doskonalenia Systemu Zarządzania QHSE PGNiG SA.